Light of the Locked World


#1

Užrakinto Pasaulio Šviesa yra fantastinis žaidimas vaidmenimis su galimybe dviem žaidėjams žaisti viename ekrane. Žaidimas dizaino filosofiją dalijasi su senaisiais MMORPG.

English description:

Light of the Locked World is an ambitious RPG with local multiplayer, inspired by oldschool MMOs.

Planned features:

Role-based progression system inspired by systems found in RuneScape, Skyrim, Ultima Online, and other games

Gain experience in ten roles, level up, gain points, and spend them to unlock perks in role perk trees.
Your character is unrestricted by classes but remains unique as you cannot master everything.

An uncommon setting

The game is set in a world that is a manifestation of ideas from western and high fantasy genres.

Slowly unfolding story

The nature of the story demands an approach that does not feature a grand opening, prophecies, or a player character with unusual powers.
Involuntarily become a citizen of the Locked World, attempt to start a new life here, and become entangled in the vast conspiracy.

Authentic non-player characters

All human non-player characters - NPCs - are almost identical to player characters.
There are many similarities, but the most important one is that NPCs have inventories that they can fully utilize - use healing consumables from them, equip weapons and armor, even pick up items.

Faction reputation system

Your actions will often change your reputation, which will change how characters will react.
High reputation unlocks such benefits as faction-exclusive merchants and items, while low reputation makes faction NPCs aggressive and uncooperative.

Persistence

Your actions will often make permanent changes to the game’s world.
Looted treasure chests remain empty, mortal characters die forever, resources are non-renewable.

Asymmetry

Most numbers in the game are chosen to make the game slightly asymmetric.
This creates interesting situations, unpredictability, and rewards for an invested player.

Local multiplayer mode

All of the above works in the game’s drop-in drop-out local splitscreen mode!
The game allows two players not only to cooperate but also to play competitively - duel, compete for rare resources and items, use the reputation system to divide the world.

A bouquet of classic features

Quests with cutscenes and dialogue, character appearance customization, sophisticated equipment system, crafting, trading, traps, books, spells, cities, secrets, and so on.

Download demo

Steam >>
GameJolt >>
Itch.io >>


#2

Patobulinau inventoriaus lapą - dabar tiks testavimo versijai.


#3


#4


#5

Labai įdomus grafinis dizainas - ne daug kur mačiau flat design žaidimus. Tačiau, kas iš karto krito į akis tai - šriftas. Visiškai netinka prie esamo stiliaus, bet čia tikriausiai WIP. Taip pat - pasaulis atrodo gan statiškas jam trūksta givybės. Tai pasakius, kaip pre-alpha labai daug progreso ir įdėta daug darbo. Keep it up


#6

Judėjimo bus daugiau, turiu keletą idėjų kaip pagyvinti pasaulį.

Iki šiol šriftu buvau visai patenkintas - ačiū už kritiką, ieškosiu geresnio.


#7

Gaminu HUD.


#8

Įkėliau demo!

GameJolt >>
Itch.io >>
GameDev.net >>
IndieDB >>

Feedback form:

Link >>


#9

Wind%2C%20dust%2C%20clouds


#10

Labas, žaidžiau demo versiją ir nusprendžiau padaryti feedback video! Youtube sakyk, jei kažkokias obviuos mistakes darau


#11

O, labai ačiū. Pirmas LOTLW video =]
(neskaitant tų, kuriuos pats padariau).

Šiaip viskas gerai, tik gaila, kad neradai kardo - jis buvo pietrytinėje žemėlapio dalyje. Mano kaltė, turėjau padėti geresnėje vietoje.

Na, bet ilgainiui ištaisysiu šitą ir kitus trūkumus.

PS.: Video pavadinime “Light of the lost world”, turėtų būti “locked” =]


#12

Šešėliai.


#13

Regarding demo, tai pirmas įspūdis, kad kiek pernelyg komplikuota viskas. Pavyzdžiui, iš to, kiek yra demo, tai (nebent aš kažką praleidau) atrodo, jog stovėsena (P) yra naudojama tik daiktams paimt, kas gan nepatogu ir galėtų būt naudojamas tas pats (K), kai personažas yra šalia item’o. Patiems daiktams trūksta kokio indikatoriaus, kad būtų galima lengviau pastebėt ant žemės gulinčius.

Kada įsijungia healing mode’as nelabai aišku, bet gal jis turėtų būt ne combat mode ar kokiam spell meniu.

Man norėtųsi ir klasikinio UI valdymo su arrows/WASD + Enter/Space. Ir, kad (I) inventory iš karto atidarytų.

Tai tiek tokio pradinio feedbacko :slight_smile: Keep up the good work!


#14

Ačiū! Viską sudėjau į to-do list =]


#15

Pabaigiau šešėlius.


#16

UI%20Q%202019-07-18

Naujas UI ir inventorius.


#17


#18

Atrodo gražiai, bet apatinėje dalyje, kuri neužpildyta daiktais, gal tiktų švelnios spalvos tinklas be išorinių apvedžiojimo. Pridėtų tvarkos :slight_smile:
image


#19


#20

3%20New%20buttons%20(smaller)%202019-08-05